Vpis

Portal za usposabljanje kadrov

Skip Navigation Linksusposabljanje2

PoUK - PrijavaPodrobnosti

  • naslov

    Uporaba metakognitivnih strategij pri branju znanstvenih in trajnostnih vsebin v digitalnih in tiskanih medijih

  • izvajalec

    doc. dr. Maja Kerneža

  • institucija

    Univerza v Mariboru

  • izvajalec

    doc. dr. Maja Kerneža

  • trajanje

    45 minut

  • predavanje

    delavnica

    konferenca

    seminar

    tečaj

    RCUM
    izobraževanje

    Predavanje o vplivu digitalnih in tiskanih medijev na uporabo metakognitivnih strategij pri branju znanstvenih in trajnostnih vsebin.
  • točke

    0

  • namenjeno

    zaposlenimštudentomzaposlenim in študentom + zunanjim udeležencem

  • organizator

    Oddelek za izobraževanje in študij (Mihaela Dovečar)

  • Datum: 15.09.2025

  • Ura: 10:00

  • Rok prijave: 12.09.2025

  • Prostor: MS Teams

  • Naslov:

  • 30 prostih mest od 50

vsebina

Predavanje temelji na prispevku, predstavljenem na mednarodni konferenci BalticSTE – 6th International Baltic Symposium on Science and Technology Education v Litvi, kjer je bila pozornost usmerjena v vlogo branja pri oblikovanju znanstvene in trajnostne pismenosti v digitalni dobi. Predstavljeni bodo izsledki raziskave o tem, kako bralni medij – digitalni ali tiskani – vpliva na uporabo metakognitivnih strategij in razumevanje znanstvenih ter trajnostnih vsebin.

V ospredju je vprašanje, kako študenti pristopajo k branju kompleksnih neumetnostnih besedil ter katere strategije uporabljajo za učinkovito razumevanje. Raziskava ponuja vpogled v razlike med poglobljenim branjem tiskanih besedil in bolj selektivnim branjem digitalnih virov, kar odpira pomembna vprašanja za poučevanje, razvoj kurikula ter oblikovanje didaktičnih pristopov.

Dogodek je namenjen vsem, ki jih zanima razvoj bralne pismenosti v kontekstu digitalnega prehoda, povezovanje branja z znanstvenimi in trajnostnimi temami ter možnosti za spodbujanje kritičnega mišljenja pri učencih in študentih.

cilji

Udeleženci, udeleženke bodo:

  • spoznali izsledke raziskave o metakognitivnih strategijah pri branju znanstvenih in trajnostnih vsebin,
  • razumeli razliko v bralnih pristopih med digitalnimi in tiskanimi mediji,
  • se seznanili z dejavniki, ki vplivaj na razumevanje zahtevnih besedil v različnih medijih,
  • pridobili vpogled v možnost uporabe ugotovitev za razvoj bralne in digitalne pismenosti v izobraževanju.

izvajalec

Doc. dr. Maja Kerneža je zaposlena na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru na Oddelku za razredni pouk ter kot raziskovalka na Inštitutu za sodobne tehnologije Fakultete za naravoslovje in matematiko. V svojem raziskovalnem in pedagoškem delu se osredotoča na razvoj bralne pismenosti, didaktične pristope k branju ter povezovanje jezikovnega pouka s sodobnimi izzivi izobraževanja. Posebej jo zanimajo vplivi digitalnih medijev na bralne procese in možnosti za vključevanje aktualnih tem, kot so znanstvene in trajnostne vsebine, v izobraževalno prakso. Aktivno sodeluje v več projektih, namenjenih izboljševanju kakovosti poučevanja in učenčevega razumevanja v sodobnem učnem okolju.

opombe

  • Srečanju se pridružite z uporabo digitalne identitete UM, ki je vir podatkov za izdajo potrdila o udeležbi.
  • Prosimo vas, da si za boljšo uporabniško izkušnjo na vašo elektronsko napravo predhodno namestite Microsoft Teams.
  • Po uspešni prijavi na dogodek prejmete potrditveni mail in ločeno samodejni opomnik (dva dni prej) z elektronskega naslova izpopolni@um.si, kjer bo vključena MS Teams povezava do srečanja.
  • Potrdilo o udeležbi bo na voljo v portfelju.
  • Na zahtevo prijavljene osebe bomo po dogodku zagotovili transkript (prepis) posnetka (edustudy@um.si).



Predavanje se izvaja v okviru NOO projekta Učinkovito izobraževanje za zeleni in digitalni prehod. 
Gre za predavanje po končanem multiplikatorskem obisku. 

Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, in Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z načrtom v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5), za ukrep investicija F. Izvajanje pilotnih projektov, katerih rezultati bodo podlaga za pripravo izhodišč za reformo visokega šolstva za zelen in odporen prehod v Družbo 5.0: projekt Pilotni projekti za prenovo visokega šolstva za zelen in odporen prehod.
2264
0
2