Z razmahom dostopnih tehnologij in izjemnimi kopicami
podatkov, smo ljudje pričeli čutiti, da je potrebna vnovična vzpostavitev
pregleda oz. nadzora, ki bo hkrati tudi spoštljiv do narave in tehnologije. Eno
ključnih vlog bo pri tem odigrala umetna inteligenca, ki ima izjemne potenciale tudi v (visokošolskem)
izobraževanju. Pri tem pa so nujne raziskave in eksperimentiranje.
V okviru izvajanja pilotnih projektov za zelen in odporen
prehod v Družbo 5.0 na UM, UL, UP in FIŠ se jih odvija kar 38. Sočasno z
njihovim snovanjem se je tudi v visokem šolstvu razmahnila umetna inteligenca,
ki pa je prav eden od ključnih elementov, ki bi v prihodnosti lajšali življenje
in delo študentov in pedagoških delavcev.
Umetna inteligenca je element, ki kaže na (ne)prožnost
znotraj (visoko)šolskega prostora, projekti in druga dela, ki so v teku, pa se
nanj odzivajo na različne načine.
V prvem delu bomo povzeli rezultate izbranih tozadevnih
raziskav, v osrednjem delu bodo predstavljene glavne značilnosti UI v visokem
šolstvu in pa nakazane smeri, kjer lahko steber raziskovanja prispeva k njenemu
razvoju za različne vidike (visokega) šolstva. Predstavljena bodo nekatera
vprašanja, na katera lahko visokošolski laboratoriji za UI ali drugi, ki se s
tem področjem ukvarjajo, odgovorijo in doprinesejo na domači in mednarodni
ravni.
Sklepni del pa bo izveden v obliki delavnice, kjer
bomo z različnimi metodami iskali možnosti trajnostnega razvoja v trikotniku
raba in razvoj UI-visokošolsko izobraževanje-spodbude ministrstva za odporen
prehod v Družbo 5.0.