Vpis

Portal za usposabljanje kadrov

Skip Navigation Linksusposabljanje2

PoUK - PrijavaPodrobnosti

  • naslov

    Učenje je lahko zabavno in okusno - uporabim, kar imam, naredim kar lahko

  • izvajalec

    Metka Pivec

  • institucija

    Botanični vrt Univerze v Mariboru

  • izvajalec

    Metka Pivec

  • trajanje

    90 minut

  • predavanje

    delavnica

    konferenca

    seminar

    tečaj

    RCUM
    izobraževanje

    Glavna naloga botaničnega vrta je ohranjanje in varovanje rastlinskih vrst. V genski banki botaničnega vrta imajo prednost ogrožene rastlinske vrste in rastline, ki jih uporabljamo, ali pa so jih nekdaj uporabljali v prehrani. Na predavanju bomo spoznali načine, kako prek rastlin iz zbirke botaničnega vrta obiskovalcem in poslušalcem lahko približamo kompleksne pojme, kot so samooskrba, biodiverziteta, skrb za fizično in psihično zdravje ter dobro počutje. 

    Srečanju se pridružite prijavljeni z uporabniškim računom, vezanim na digitalno identiteto UM. Kliknite tukaj za pridružitev srečanju (povezava do srečanja).
  • točke

    0

  • namenjeno

    zaposlenimštudentomzaposlenim in študentom + zunanjim udeležencem

  • organizator

    Oddelek za izobraževanje in študij (Mihaela Dovečar)

  • Datum: 15.11.2023

  • Ura: 10:00

  • Rok prijave: 13.11.2023

  • Prostor: MS Teams

  • Naslov:

  • 45 prostih mest od 80

vsebina

Skozi predstavitev izobraževalnih programov, ki jih organiziramo v botaničnem vrtu, bomo govorili o tem, kako lahko na preprost, razumljiv in 'okusen' način približamo pomembnost varovanja rastlinske raznolikosti ter samooskrbe splošni javnosti. Na predavanju bomo podrobneje spoznali nekaj izvornih rastlin, poludomačenih in udomačenih rastlin ter njihovo uporabo. 

 

cilji

  • Udeleženci spoznajo sortiment izvornih, poludomačenih in udomačenih rastlin iz genske banke BVUM.
  • Seznanijo se s prednostmi uporabe divjih rastlin pred gojenimi.
  • Udeleženci dobijo konkretne ideje za identifikacijo rastlin v naravi, napotke za gojenje in praktično uporabo rastlin.

izvajalec

Metka Pivec, dipl.ing.agr. in hort. je zaposlena kot strokovna sodelavka v Botaničnem vrtu Univerze v Mariboru. 

Med drugim skrbi za izobraževalne dogodke, ki jih letno izvedejo okoli 30. 

Vodi šolske in turistične skupine, mentorira dijake, študente UM in tuje študente, ki prihajajo na Erasmus izmenjave - osebno jo navdušuje vsestranska uporabnost rastlin.  

Vrsto let sodeluje z vrtnarskimi revijami kot avtorica prispevkov o okrasnih, novih in nenavadnih rastlinah ter o negi posameznih skupin rastlin.  

V zadnjih letih pa pripravlja izobraževalne delavnice na temo užitnih in uporabnih rastlin za vse starostne skupine.  

opombe

Predavanje se izvaja v okviru NOO projekta Učinkovito izobraževanje za zeleni in digitalni prehod. 


  • POMEMBNO: Prijavljeni bodo prejeli povezavo do Microsoft Teams srečanja dan pred dogodkom z e-naslova edustudy@um.si
  • Prosimo vas, da si za boljšo uporabniško izkušnjo na vašo elektronsko napravo predhodno namestite Microsoft Teams.
  • Potrdilo o udeležbi bo na voljo v portfelju.
  • Posnetek predavanja bo na voljo v OneDrive.


Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, in Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z načrtom v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5), za ukrep investicija F. Izvajanje pilotnih projektov, katerih rezultati bodo podlaga za pripravo izhodišč za reformo visokega šolstva za zelen in odporen prehod v Družbo 5.0: projekt Pilotni projekti za prenovo visokega šolstva za zelen in odporen prehod. 


Predavanje bo spodbujalo razvijanje naslednjih področij za trajnostnost: 

  • Poosebljanje vrednot trajnostnosti: spodbujanje učečih se k refleksiji o vrednotah in stališčih v povezavi z zaskrbljenostjo glede trajnostnosti, razvijanje vrednot v povezavi s trajnostnostjo, učenje iz preteklih tradicij in dejanj za zagotavljanje trajnostnosti, razvijanje empatije do planeta in skrbi za druge vrste. 
  • Sprejemanje kompleksnosti v trajnostnosti: opolnomočenje učečih se s sistemskim in kritičnim mišljenjem, da pristopijo k problemu trajnostnosti z vseh strani, da vrednotijo in razumejo informacije o problemih na področju trajnostnosti, podvomijo v svoje vrednote, stališča in razumevanje sveta ter jih spremenijo, opredelijo dejanske ali potencialne probleme z vidika težavnosti, udeležencev, časa in geografskega obsega, opredelijo ustrezne pristope k predvidevanju in preprečevanju problemov ter pristope k blaženju že obstoječih problemov in prilagajanju nanje.  
  • Zamišljanje trajnostnih prihodnosti: opolnomočenje učečih se z znanji in spretnostmi za prepoznavanje ukrepov za doseganje trajnostnih prihodnosti, razvijanje ustvarjalnega mišljenja, prožnosti in zmožnosti prilagajanja na nove okoliščine, predvidevanje in izumljanje alternativnih scenarijev za trajnostnost, ko se spremembe dogajajo. 
  • Ukrepanje za trajnostnost: spodbujanje učečih se k ukrepanju na individualni in kolektivni ravni, spodbujanje, da učeči se zahtevajo ukrepanje od pristojnih in da prepoznajo lasten potencial za doseganje trajnostnosti. 

1776
0
2