Vpis

Portal za usposabljanje kadrov

Skip Navigation Linksusposabljanje2

PoUK - PrijavaPodrobnosti

  • naslov

    Etični vidiki in socialno in čustveno učenje pri uporabi sistemov umetne inteligence v vzgoji in izobraževanju

  • izvajalec

    doc. dr. Smiljana Gartner, doc. dr. Andreja Kozmus, asist. dr. Barbara Arcet

  • izvajalec

    doc. dr. Smiljana Gartner, doc. dr. Andreja Kozmus, asist. dr. Barbara Arcet

  • trajanje

    240 minut

  • predavanje

    delavnica

    konferenca

    seminar

    tečaj

    RCUM
    izobraževanje

    Na dogodku bodo predstavljene prednosti uporabe sistemov umetne inteligence  (sUI), predvsem pa se bomo osredotočili na izzive, ki jih prinaša uporaba sUI v visokošolski prostor. Cilj dogodka je spodbuditi kritično mišljenje, refleksijo in dialog med učitelji, ki želijo izkoristiti prednosti nove tehnologije, hkrati pa delovati skladno z etičnimi načeli ter prispevati k razmisleku o smernicah odgovorne uporabe sUI v visokem šolstvu.

  • točke

    0,2

  • namenjeno

    zaposlenimštudentomzaposlenim in študentom + zunanjim udeležencem

  • organizator

    Pedagoška fakulteta UM, projekt SETCOM (monika.sket@um.si).

  • Datum: 13.11.2023

  • Ura: 10:00

  • Rok prijave: 11.11.2023

  • Prostor: Pedagoška fakulteta UM, predavalnica 1.45

  • Naslov: Koroška cesta 160, 2000 Maribor

  • 6 prostih mest od 30

vsebina

Predavanje in delavnica bosta predstavila socialno in čustveno učenje (SČU) ter etične vidike pri uporabi sUI v vzgoji, izobraževanju in raziskovanju. Z udeleženci se bomo osredotočili na razpravo o etičnih dilemah (zasebnost, pristranost, diskriminacija), deljenju dobrih praks in vlogi kritičnega razmišljanja pri deležnikih ter pomen učiteljeve sistematične podpore SČU (od samozavedanja, samouravnavanja, socialnega zavedanja, odnosnih spretnosti, do odgovornega sprejemanja odločitev). S skupinsko razpravo bomo osvetlili prihodnje izzive in možnosti uporabe sUI v visokem šolstvu.

cilji

  • Razvijanje inovativnih metod poučevanja, ki vključujejo sUI, ob upoštevanju etičnih načel.
  • Analiziranje in raziskovanje potencialnih posledic odločitev pri uporabi sUI v VIZ ter preučevanje, kako lahko te odločitve vplivajo na družbo in okolje.
  • Razvijanje sposobnosti kritičnega razmišljanja in reševanja kompleksnih etičnih dilem, povezanih z uporabo sUI v visokem šolstvu.

izvajalec

Doc. dr. Smiljana Gartner je filozofinja, ki se pedagoško in znanstveno ukvarja predvsem z etiko (v vseh dimenzijah) in s kritičnim mišljenjem. Zaposlena je na Oddelku za filozofijo Filozofske fakultete Univerze v Mariboru in na Oddelku za razredni pouk pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. 

Doc. dr. Andreja Kozmus je več kot deset let delala kot svetovalna delavka na osnovni šoli, sedaj pa je zaposlena na Oddelku za pedagogiko FF UM. Raziskovalno deluje na področju teorije vzgoje, vzgojnih pristopov in strategij in šolskega managementa. Ukvarja se z vprašanji razvoja avtonomnega posameznika, s težavami učencev iz ranljivih skupin in z medvrstniškim nasiljem. V zadnjem obdobju se, v okviru projekta SETCOM, posveča vprašanjem digitalizacije šolskega prostora in pomenu socialnega in čustvenega učenja v vzgoji in izobraževanju.

Asist. dr. Barbara Arcet je mag. prof. matematike z izkušnjami učne pomoči in dodatne strokovne pomoči pri matematiki po celotni vertikali osnovne šole. Zadnja štiri leta se je raziskovalno ukvarjala s kvalitativno analizo sistemov diferencialnih enačb in delovala kot asistentka na področju matematike na več fakultetah UM. V zadnjem času se pedagoško posveča didaktiki matematike na razrednem pouku, raziskovalno pa optimiziranju pouka matematike glede na fiziološke odzive dijakov pri reševanju matematičnih problemov ter povezavi umetne inteligence in socialno čustvenega učenja v izobraževanju.

opombe

  • Prosimo, da udeleženci s sabo prinesejo mobilni telefon ali tablični računalnik.
  • Dogodek bo potekal v živo. POMEMBNO: Prijavljeni udeleženci bodo dan pred dogodkom prejeli opomnik.
  • Udeležba na dogodku je za visokošolske učitelje Univerze v Mariboru ovrednotena z 0,2 točke.
  • Potrdilo o udeležbi bo na voljo v portfelju.
  • Izvajalec dogodka ne dovoli snemanja in objave videa, avdia in transkripta (prepisa) dogodka. 
  • Projekt SETCOM - Podporna okolja za spodbujanje prečnih kompetenc v vzgoji in izobraževanju sofinancira Norveška s sredstvi Norveškega finančnega mehanizma v višini do 499.409 EUR. Namen projekta je zapolniti vrzeli med strateškimi dokumenti in empiričnimi raziskovalnimi spoznanji o prečnih kompetencah pedagoških delavcev. »Sodelujemo skupaj za zeleno, konkurenčno in vključujočo Evropo.«
1762
0
0