Vpis

Portal za usposabljanje kadrov

Skip Navigation Linksusposabljanje2

PoUK - PrijavaPodrobnosti

  • naslov

    Vključitev digitalnih in trajnostnih vsebin v učne načrte kemijskega inženirstva

  • izvajalec

    red. prof. dr. Zorka Novak Pintarič

  • institucija

    Univerza v Mariboru

  • izvajalec

    red. prof. dr. Zorka Novak Pintarič

  • trajanje

    45 minut

  • predavanje

    delavnica

    konferenca

    seminar

    tečaj

    RCUM
    izobraževanje

    Dogodek bo namenjen predstavitvi ugotovitev s konference ESCAPE-35 o vključevanju umetne inteligence, digitalnih orodij in trajnostnih vsebin v izobraževanje kemijskega inženirstva. Udeleženci bodo spoznali primere dobrih praks ter možnosti za nadgradnjo učnih načrtov.
  • točke

    0

  • namenjeno

    zaposlenimštudentomzaposlenim in študentom + zunanjim udeležencem

  • organizator

    Oddelek za izobraževanje in študij (edustudy@um.si)

  • Datum: 29.10.2025

  • Ura: 09:00

  • Rok prijave: 28.10.2025

  • Prostor: MS Teams

  • Naslov:

  • 29 prostih mest od 30

vsebina

Na dogodku bo predstavljeno, kako lahko digitalna orodja – predvsem umetna inteligenca – prispevajo k izboljšanju izobraževanja kemijskih inženirjev ter k zelenemu prehodu.

Udeleženci bodo spoznali, da so vsebine, povezane z zeleno kemijo, krožnim gospodarstvom in digitalizacijo, v trenutnih učnih načrtih pogosto omejene na izbirne predmete in redko sistematično vključene v temeljne predmete. Prikazani bodo konkretni predlogi, kako to spremeniti – na primer z vključitvijo programiranja (Python), optimizacijskih orodij (GAMS) in umetne inteligence (npr. strojnega učenja) v tradicionalne predmete. Poudarjeni bodo izzivi, kot so dejstvo, da evropska in svetovna strokovna združenja še niso oblikovala enotnih in praktično uporabnih priporočil za vključevanje digitalizacije, trajnosti in zelenih vsebin v izobraževanje kemijskih inženirjev, pomanjkanje učbenikov, potreba po usposabljanju učiteljev, saj gre za povsem nove vsebine, s katerimi se večina profesorjev kemijskega inženirstva med študijem ali dosedanjim poučevanjem ni srečala.

Poudarjena bo potreba po postopnem uvajanju teh vsebin skozi vse stopnje študija in pomembnost prilagoditve evropskih smernic (EFCE Bologna Recommendations), da bomo v prihodnje v Evropi izobraževali inženirje, ki bodo kos izzivom trajnosti, digitalizacije in kompleksnosti sodobnih industrijskih okolij.

cilji

  • Opisati ključne izzive, povezane z vključevanjem digitalizacije in trajnostnih vsebin v izobraževanje kemijskega inženirstva.
  • Prepoznati primere dobrih praks, kot so uporaba umetne inteligence, digitalnih dvojčkov in programiranja v pouku.
  • Pojasniti, zakaj je pomembna sistematična vključitev vsebin, povezanih z zeleno kemijo, krožnim gospodarstvom in UI, že v temeljne predmete.
  • Primerjati trenutno stanje predmetnikov s predlaganimi rešitvami iz prispevka.
  • Predlagati konkretne načine, kako bi lahko integrirali digitalna orodja v obstoječe učne enote.
  • Oceniti potencialne koristi in omejitve uporabe umetne inteligence v pedagoškem procesu kemijskega inženirstva.

izvajalec

Red. prof. dr. Zorka Novak Pintarič je diplomirana inženirka in doktorica znanosti s področja kemijskega inženirstva. Zaposlena je na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za kemijo in kemijsko tehnologijo, na kateri je od leta 2014 izvoljena v naziv redna profesorica za kemijsko inženirstvo in predava predmete tega področja na vseh stopnjah študija. 

Aktivno sodeluje v združenju SRIP Krožno gospodarstvo, v katerem vodi fokusni področji Sekundarne surovine in Krožni poslovni modeli. Bila je med začetniki mednarodne konference Tehnologije in poslovni modeli za krožno gospodarstvo, ki poteka neprekinjeno od leta 2018. Med leti 2017 in 2021 je bila predsednica Tehnološkega sveta SRIP. Njeno raziskovalno področje obsega načrtovanje in optimiranje procesov, inženirsko ekonomiko, procesno varnost in stohastično optimizacijo procesov v pogojih negotovosti. 

V raziskavah uporablja holistični, interdisciplinarni, sistemski pristop, s katerim obravnava celotni življenjski cikel procesa ali proizvoda in pri tem upošteva principe trajnostnega razvoja in krožnega gospodarstva. Aktivno deluje pri razvoju mikrodokazil in vseživljenjskem učenju na področju kemijske procesne varnosti in pri razvoju kompetenc za krožno gospodarstvo za kadre v industriji. 

Vodi projekte, ki zajemajo razvoj na študente osredotočenih metod poučevanja, metrik za merjenje in optimizacijo napredka h krožnemu gospodarstvu in optimizacijskih modelov celotne prehranske verige.

opombe

  • Prosimo vas, da si za boljšo uporabniško izkušnjo na vašo elektronsko napravo predhodno namestite Microsoft Teams. 
  • Srečanju se pridružite z uporabo digitalne identitete UM, ki je vir podatkov za izdajo potrdila o udeležbi. 
  • Po uspešni prijavi na dogodek prejmete potrditveni mail in ločeno samodejni opomnik (dva dni prej) z elektronskega naslova izpopolni@um.si, kjer bo vključena MS Teams povezava do srečanja. 
  • Potrdilo o udeležbi bo na voljo v e-portfelju. 
  • Izvajalec dogodka ne dovoli snemanja in objave videa, avdia in transkripta (prepisa) dogodka.  

Predavanje se izvaja v okviru NOO projekta Učinkovito izobraževanje za zeleni in digitalni prehod. 
Gre za predavanje po končanem multiplikatorskem obisku. 

Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, in Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z načrtom v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5), za ukrep investicija F. Izvajanje pilotnih projektov, katerih rezultati bodo podlaga za pripravo izhodišč za reformo visokega šolstva za zelen in odporen prehod v Družbo 5.0: projekt Pilotni projekti za prenovo visokega šolstva za zelen in odporen prehod.
2369
0
2