Vpis

Portal za usposabljanje kadrov

Skip Navigation Linksusposabljanje2

PoUK - PrijavaPodrobnosti

  • naslov

    Digitalizacija storitev z uporabo AI in pripravljenost na njihovo uporabo

  • izvajalec

    red. prof. dr. Borut Milfelner

  • institucija

    Univerza v Mariboru

  • izvajalec

    red. prof. dr. Borut Milfelner

  • trajanje

    45 minut

  • predavanje

    delavnica

    konferenca

    seminar

    tečaj

    RCUM
    izobraževanje

    Digitalizacija in umetna inteligenca (AI) vse bolj spreminjata storitvene dejavnosti. Storitve se od fizičnih izdelkov razlikujejo po neotipljivosti, neločljivosti od izvajanja, procesnosti in variabilnosti. Te značilnosti so povezane z uvajanjem digitalnih rešitev. Z uporabo AI lahko storitve postanejo učinkovitejše, a za uporabnike pogosto zahtevnejše, saj morajo zaupati tehnologiji in hkrati pričakovati kakovostno izkušnjo. Predavanje bo predstavilo posebnosti storitev v marketingu, dejavnike pripravljenosti uporabnikov na uporabo AI (izkušnje, kompetence, zaznana tveganja), praktične primere izzivov in koristi digitalizacije ter smernice, kako organizacije lahko gradijo zaupanje in izboljšujejo uporabniško izkušnjo.
  • točke

    0

  • namenjeno

    zaposlenimštudentomzaposlenim in študentom + zunanjim udeležencem

  • organizator

    Oddelek za izobraževanje in študij (edustudy@um.si)

  • Datum: 29.10.2025

  • Ura: 10:00

  • Rok prijave: 28.10.2025

  • Prostor: MS Teams

  • Naslov:

  • 28 prostih mest od 30

vsebina

Digitalizacija in umetna inteligenca (AI) vse bolj preoblikujeta storitvene dejavnosti. Storitve imajo za razliko od fizičnih (snovnih) izdelkov drugačne značilnosti, saj jih  ni mogoče skladiščiti, temveč nastajajo v trenutku interakcije med ponudnikom in uporabnikom. V marketingu storitev jih zato zaznamujejo posebnosti: nesnovnost, neločljivost od izvajanja, procesnost in variabilnost. Prav zaradi nekaterih značilnosti je sprejemanje novih digitalnih rešitev lahko bolj učinkovito, kot če storitve izvajajo ljudje, hkrati pa je lahko tudi zahtevnejše kot v proizvodnji, saj morajo uporabniki zaupati tehnologiji, hkrati pa je treba zagotoviti ustrezno kakovost izkušnje.

Predavanje bo predstavilo ključne vidike digitalizacije storitev z uporabo AI:

  • Posebnosti storitev v marketingu – kaj pomeni nesnovnost in kakšne so značilnosti storitev, kako se ustvarjajo v sočasnosti z uporabnikom ter kako to vpliva na uvajanje digitalizacije in AI;
  • Pripravljenost uporabnikov na uporabo AI – vloga predhodnih izkušenj, samoocene digitalnih kompetenc in zaznanih tveganj;
  • Predstavitev primerov in izzivov pri digitalizaciji storitev z uporabo AI z vidika odjemalcev
  • Praktične implikacije za organizacije – kako zmanjševati zaznana tveganja, spodbujati zaupanje in graditi pozitivne uporabniške izkušnje v storitvenih procesih pri digitalizaciji storitev in uporabi AI.

Predavanje bo združilo teoretični okvir marketinga storitev z aktualnimi izsledki o pripravljenosti uporabnikov na uporabo digitalnih storitev in umetne inteligence.

cilji

Udeleženci, udeleženke bodo:

  • sposobni pojasniti, zakaj imajo storitve drugačne značilnosti kot fizični izdelki,
  • sposobni razložiti, kako posebnosti storitev vplivajo na uvajanje digitalizacije in AI.
  • spoznali koncept pripravljenosti uporabnikov,
  • sposobni prepoznali ključne izzive, ki jih digitalizacija prinaša pri storitvah v primerjavi s proizvodnjo.

izvajalec

Prof. dr. Borut Milfelner je redni profesor za področje marketinga in docent za področje turizma na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru. Njegova področja raziskovanja so raziskava marketinga, interni marketing, marketing v turizmu in teorija marketinga. Njegova bibliografija obsega več kot 430 enot od tega 59 objavljenih izvirnih znanstvenih člankov, več objavljenih prispevkov na znanstvenih konferencah, znanstvenih monografij in samostojnih znanstvenih sestavkov ali poglavij v monografskih publikacijah. Sodeloval je v številnih (temeljnih in ciljnih) projektih javnih agencij, ministrstev, organizacij, Evropske unije ter v aplikativnih projektih za slovenska in mednarodna podjetja.

V okviru raziskovanja v marketingu se prof. dr. Borut Milfelner osredotoča na raziskovanje vedenja odjemalcev in zaposlenih v podjetjih s poudarkom na trajnostne in digitalne vidike (npr. zelena potrošnja, dobro počutje zaposlenih, dejavniki adopcije digitalnih tehnologij).

opombe

  • Prosimo vas, da si za boljšo uporabniško izkušnjo na vašo elektronsko napravo predhodno namestite Microsoft Teams. 
  • Srečanju se pridružite z uporabo digitalne identitete UM, ki je vir podatkov za izdajo potrdila o udeležbi. 
  • Po uspešni prijavi na dogodek prejmete potrditveni mail in ločeno samodejni opomnik (dva dni prej) z elektronskega naslova izpopolni@um.si, kjer bo vključena MS Teams povezava do srečanja. 
  • Potrdilo o udeležbi bo na voljo v e-portfelju. 
  • Na zahtevo prijavljenih bomo po dogodku zagotovili transkript (prepis) posnetka (edustudy@um.si).

Predavanje se izvaja v okviru NOO projekta Učinkovito izobraževanje za zeleni in digitalni prehod. 
Gre za predavanje po končanem multiplikatorskem obisku. 

Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, in Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z načrtom v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5), za ukrep investicija F. Izvajanje pilotnih projektov, katerih rezultati bodo podlaga za pripravo izhodišč za reformo visokega šolstva za zelen in odporen prehod v Družbo 5.0: projekt Pilotni projekti za prenovo visokega šolstva za zelen in odporen prehod.
2368
0
2